Frakt och Retur

Leverans & Frakt

Varor som finns i lager skickas normalt ett par arbetsdagar efter mottagande av betalning. Varor som tillverkas efter betalning mottagits skickas så snart som möjligt efter tillverkning.

Ångerrätt

Som kund har du rätt att ångra ditt köp enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Om du som kund vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Om du har hanterat varan i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa varans egenskaper eller funktion har Sloydjuntan rätt att göra värdeminskningsavdrag på upp till 100% av varans pris. Värdeminskningsavdraget bestäms i varje enskilt fall beroende på vilken typ av vara du köpt samt vilken värdeminskning som uppstått på grund av hanteringen.

Undantag från ångerrätten
Från ångerrätten undantas specialbeställningar som har fått en tydlig personlig prägel eller som inte normalt ingår i vårt sortiment men har tillverkats utefter specifikationer angivna av dig och som därför inte kan säljas till annan konsument om de returneras.  

Vad ska jag göra om jag vill utnyttja ångerrätten?
För utnyttjande av ångerrätten ska varan skickas per post till Sloydjuntan. Gör så här:

  • Maila oss på info@sloydjuntan.se. Ange ditt ordernummer och att du vill returnera en vara.
  • Vi mailar eller postar dig en returfraktsedel som du kan skriva ut och fästa på ditt paket.
  • Lämna in paketet på ditt närmaste Postnord-ombud. Vi står för frakten.
  • Du kan också använda Konsumentverkets standardiserade ångerblankett om du vill ångra ditt köp. Den hittar du här.

Återbetalning

Om du utnyttjar din ångerrätt kommer du att få återbetalning senast inom 14 dagar från det att mottagit den returnerade varan. Återbetalning sker via PayPal eller Stripe och hela beloppet återbetalas (inklusive frakt, skatt och avgifter) förutsatt att det är varor som omfattas av ångerrätten (se ovan).

Reklamation

Om din leverans är felaktig, skadad eller ofullständig ska du, snarast efter att felet upptäckts göra en reklamation genom att maila oss. Du har rätt att reklamera varan inom tre år från köpet. Om du behöver skicka in den felaktiga, skadade eller ofullständiga varan per post står vi för frakten. vi förser dig med en returfraktsedel.

Tull, Avgifter och Skatt på Internationella Leveranser

Mottagaren av en internationell försändelse kan komma att bli föremål för tullavgifter, importtullar och skatter efter att försändelsen når destinationslandet. Dessa och andra ytterligare avgifter är mottagarens ansvar. Vi har ingen kontroll över dessa statliga avgifter och de varierar mycket från land till land. Kontakta ditt lokala tullkontor för mer information.

Tvist

Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har en tvist uppstått. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se eller använda EU:s gemensamma onlineplattform för tvistlösning, som du hittar här.

Frågor

Om du har några frågor om våra villkor eller varor, info@sloydjuntan.se.

Nyhetsbrev

Vi spammar inte! Läs mer i vår integritetspolicy